Kam na školu? Mají poslední slovo rodiče?

15.11.2017 11:58

Rodiče vnucují dětem gymnázia, často přehlíží jejich skutečné schopnosti

Vysokoškolsky vzdělaní rodiče mají vysoké nároky na své děti a často je dají studovat na víceleté gymnázium, aniž by je zajímaly skutečné schopnosti a přání jejich dětí. Víkendy pak tyto děti tráví na nejrůznějších přípravných kurz, přes týden na doučování.  

Desetiletí žáci základních škol tak mají před přijímačkami několik měsíců napilno. Někteří studenti se začínají v září pozvolna učit doma s rodiči, zatímco od února se učí na ostro. Absolvují přípravné kurzy i cvičné testy. Takto cílevědomě se na zkoušky připravuje mnoho dětí.  

Děti věnují přípravě na přijímací zkoušky velkou péči. Více než 84% žáků se připravuje na přijímačky minimálně jednou týdně a více než polovina každý den. Děti se učí nejčastěji s rodiči nebo mají placené doučování. Tato poctivá příprava se vyplácí. Žáci, kteří se učí denně, mají u zkoušek dvakrát vyšší úspěšnost.  

Na víceletá gymnázia zpravidla neodcházejí ty nejchytřejší děti, ale snaží se tam dostat děti ambiciózních rodičů. Zájem o víceletá gymnázia je opravdu velký, zejména v Praze, kde loni uspěl každý čtvrtý až pátý uchazeč.

Zatímco dříve se na gymnázia hlásila hrstka nejschopnějších dětí, dnes se běžné z páté třídy na gymnázium hlásí i polovina třídy. V třídách na gymnáziu tak najdeme různorodé složení velmi chytrých dětí, které se rády učí a také žáků, kteří se na gymnázium dostali jen díky tvrdé přípravě a ambicím většinou vysokoškolsky vzdělaných rodičů.

Při rozhodování se, zda dítě přihlásit na gymnázium nebo ne, by rodiče měli vzít v úvahu otázky, zda dítě přípravu a stres při přijímacích zkouškách zvládne. V téměř každé třídě je student, který se na gymnázium dostal, ale nepatří tam. Nezvládá učivo a trápí se tam. V některých případech pak je třeba dítě vrátit zpět na základní školu.  

 

Zpět

Novinky

Přihlaste se k odběru novinek:

© 2018 Všechna práva vyhrazena. Zákaz kopírování a šíření bez povolení.

Vytvořeno službou Webnode